zondag 30 mei 2010

Schuilen in een bushokje

Foto: wijds landschap tussen Weser en Elbe
30-05:
De weersvoorspelling voor vandaag was regen. En inderdaad, na het ontbijt bij de bakker, moest ik al vlot mijn regenpak aantrekken om die na 8 kilometer weer uit te doen. De route voerde me door 't wijdse landschap tussen Weser en Elbe. In Dudenbuttel wordt ik ingehaald door een onweersbui die ik, genereus zoals ik ben, voor laat gaan door in een bushokje te schuilen. Regelmatig komen er wielrenners die, tot hun testikels toe natgeregend, schuilen om na een kort praatje hun weg te vervolgen in de stromende regen. Na een uur is het droog en zet ik, niet al te fanatiek, de achtervolging in op de bui. Eenmaal op de camping in Krautsand zet ik vlug mijn tent op, waarna het opnieuw begint te regenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten