maandag 17 mei 2010

Noordkaap en Santiago de Compostella



In 2007 ging een langgekoesterde wens in vervulling. Dat jaar fietste ik naar de Noordkaap en weer terug. Deze reis beviel mij zo goed dat, eenmaal weer thuis, ik al snel weer plannen maakte voor een nieuwe reis. En zo fietste ik in 2009 naar Santiago de Compostella. En dit combineerde ik met de 100-colstocht.
Meer foto's: webalbum Noordkaap en Santiago de Compostella

Dit jaar voert de route mij naar IJsland. In totaal ga ik in het land van de asregens 11 weken rondfietsen. Meer dan op de andere twee reizen zal ik op mezelf zijn aangewezen en vooral in het binnenland volledig 'selfsupporting' moeten zijn. Ook verwacht ik meer slecht weer in vergelijking met de paar slechte dagen die ik in mijn vorige trips heb gehad.
Ik herinner mij een foto en een reisverslag op internet. Van een 'verslagen' fietser in de regen. Ergens in de middle of nowhere. De tekst onder die foto luidde: "demoralized and weary but with no choice but to continue". Uit ervaring weet ik echter dat de soep nooit zo heet wordt gegeten als hij wordt opgediend. Maar de natuur moet je nooit onderschatten, en natuur is er plenty op IJsland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten