maandag 31 mei 2010

Een kort dagje

Foto: uitzicht vanf de Elbedijk

Foto: de haven van Brunsbuttel

Foto: de Elbe vanaf het veer

De hele nacht heeft het geregend, maar als ik de boel inpak is het droog. Tot het moment dat ik mijn tent nog in moet pakken. Als ik op mijn fiets spring miezert het slechts. Tijdens mijn ontbijt bij de bakker begint het te stortregenen, zodat ik me weer in mijn regenpak hijs voor vertrek. In de stromende regen kom ik bij het Elbe-veer aan. Eenmaal aan de overkant is het weer droog en trekt de lucht open. Vanaf hier vervolg ik mijn route via de north sea cycle route. Tot aan Esbjerg. Deze route volgt de Elbedijk. En gaat door de schapestront, waar mijn fiets niet schoner van word. Vandaag hoef ik echter maar tot Brunsbuttel, waar een hartelijk en gastvrij onthaal mijn deel is bij Hannelore en Wolfgang. Natte spullen worden te drogen gehangen, zodat ik morgen alles weer droog in mijn tassen kan doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten