zaterdag 19 juni 2010

Afzien, voldaan maar wel moe.

(klik op de afbeelding voor een grotere weergave)

Als ik 19 km heb gefietst sla ik rechtsaf de 745 op. Deze weg loopt langs de kust en is tot aan Skagastrond onverhard. Het eerste gedeelte naar de kust leg ik met een rotgang af. Daarna begint de wind me al parten te spelen. De weg heeft twee sporen en soms blaast de wind me in het losse gravel, zodat ik snel uit mijn pedalen moet zien te komen wil ik niet omvallen. Vooral op de steile klimmetjes is dit tricky. De weg en vooral de omgeving is wel de moeite waard, maar op de stukken waar ik de wind pal tegen heb kom ik niet boven de 10 km per uur uit. Bij Skagastrond besluit ik door te fietsen naar Blonduos. Een foute beslisssing. Ten eerste gaan de laatste 23 km niet meer zo lekker als gehoopt en ten tweede kom ik aaan bij een tjokvolle camping. Het is weekend en de camping ligt aan de rondweg. Ik overweeg (om 20.40 uur, in de maand juni is er praktisch 24 uur zonlicht) om nog even door te rijden, maar besluit om toch hier maar te overnachten. Vandaag in totaal 128 km gefietst in 8,5 uur met 80 km gravel en veel harde tegenwind. Harder dan ik tot nu toe heb gehad. Best een pittig dagje dus. Maar ik heb niet afgezien. Het is wel een latertje geworden. Straks met een lekker muziekje in mijn oren in mijn slaapzak. Ik ben voldaan maar wel moe. Ik zal best goed slapen denk ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten