maandag 21 juni 2010

Na de rustdag

Foto: Hvitserkur

Om tien uur zit ik op de fiets. Er is nauwelijks wind en ik ben na een rustdag weer blij dat ik op de fiets zit. Na 40 km verlaat ik de 1 om via een ommetje over de 717 een heel mooi uitzichtpunt te bereiken. Die 12 kilometer omweg kosten me wel een uur, want de weg is ook nog eens zeer slecht. Maar het uitzicht is wel de moeite waard. Ik vervolg mijn weg via de 711 om even een foto te maken van Hvitserkur. Op zich niet bijzonder, maar je komt hem wel in elke gids tegen. De wind is inmiddels aangewakkert, maar ik weet dat als ik de noordpunt heb bereikt ik de wind in de rug krijg. Het landschap bestaat uit grillig gevormde rostformaties. Als ik even stop om foto's te maken, merk ik pas hoe hard 't waait. De camping in Hvammstangi is mooi gelegen boven het stadje. Daar kom ik in gesprek met eeen Franse vogelaar, die ik onderweg al even kort gesproken heb. Hij heeft veel interessante informatie voor mij.
Vandaag weer 110 km weggetrapt, maar 't was niet zo zwaar als eergisteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten