donderdag 3 juni 2010

Drank voor een prikkie

Vanmorgen scheen de zon al krachtig, zodat ik me maar gelijk heb ingesmeerd met zonnebrandolie. Ik ben gisteren namenlijk al flink verbrand en had de hele dag hoofdpijn. Dat kan ook van het bier zijn geweest, maar dat betwijfel ik ....... Vandaag weer veel tegenwind gehad, maar met genoeg pauzes. Geen echt probleem. Vlak voordat ik Denemarken 'in duik' ga ik nog even shoppen. Het valt me op dat alle prijzen in Deense kronen staan aangegeven en dat er vooral veel drank wordt verkocht. Als ik mijn boodschappen in mijn tas doe sta ik nog even met de winkelier te praten over mijn reisbestemming. Ook wordt me duidelijk waarom de prijzen in kronen staan aangegeven. En ik bedenk me dat ik beter hier mijn bier kan kopen. Als ik vier blikjes wil betalen met 20 euro zegt de winkelier: 'doe maar 50 cent'. Waarschijnlijk begrijpt de man dat drank de komende drie maanden niet binnen mijn budget past.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten