woensdag 30 juni 2010

Company

Vanmorgen m'n natte kloffie weer aangetrokken. Het regent nog zacht. Tegen de tijd dat ik op de fiets zit is het weer droog. Ik begin met een klim van 7 km en omdat ik nog fris ben levert dat geen problemen op. Aangekomen op de top kom ik een 'oude' bekende tegen. Het is de Oostenrijker, die eigenlijk met niemand praat, hoewel ik wel altijd een gesprekje met hem heb. In de afdaling kom ik nog een stel op de fiets tegen, waar ik even mee praat.
Aan de andere kant van het fjord zie ik een pijpleiding tegen de berg op liggen. Het blijkt echter de weg te zijn over de 2e pas van vandaag. Met stukken van 12 %. Best steil, maar gelukkig is het vandaag alleen maar asfalt. In Patreksfjordur zoek ik gelijk de camping op. Later komt er nog een Engelsman op de fiets aan. Als hij hoort dat ik naar Latrabjarg ga vraagt hij 'if I can use company' zodat we besluiten daar morgen samen heen te fietsen. Latrabjarg is overigens een 'tricky place'. Onlangs is er nog een tourist van het klif gedonderd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten