woensdag 16 juni 2010

Een tevreden fietser

Foto: Vadlaheidi

Ik zat vandaag al vroeg op de fiets (!) en zo kon het zo maar gebeuren dat ik om 12.30 al 50 km op de teller had staan. Bij de Godafoss anderhalf uur rond gehangen en nog even met twee Schotse dames zitten praten. Ze waren gezegend met typisch Britse humor, zodat het een zeer prettig gesprek is geworden. Na een koffie (free refill) stap ik weer op, want het is nog een stukkie naar Akureyri. In plaats van de 1 te volgen sla ik linksaf de 833 op, om na een paar kilometer de 832 te nemen over de Vadlaheidi. Mijn vermoeden dat het een onverhard pasje is klopt. Het levert een schitterend uitzicht op. De pas is gelukkig niet zo steil als de Hellisheidi die ik vorige week heb gefietst. Met gemak fiets ik naar boven. Dat stemt me tot tevredenheid. Het fietsen gaat zowiezo erg goed vandaag.
Ik zit nu in het zonnetje en zo te zien kan ik er nog wel een paar uur van genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten