woensdag 23 juni 2010

Bon Courage

Toen ik vanmorgen met Bertrand stond te praten springt hij ineens op en grijpt intuitief zijn camera. Achter mij vliegt een vlucht meeuwen langs. Maar daar tussenin een zeearend. Een indrukwekkend groot beest. Bertrand staat te dansen van vreugde. Hij heeft het beest vastgelegd op de gevoelige plaat. Het is wel geen supershot, maar hij heeft de zeearend wel 'gevangen'. Bij het afscheid wenst hij mij 'bon courage'. Iets wat ik vorig jaar veel heb mogen horen van andere fietsers. Om 11 uur vertrek ik en om 15.00 uur heb ik nog maar 45 km afgelegd. De wind is een verdomd 'oneerlijke' tegenstander. Doe mij maar een berg. Op een gegeven moment kan ik niet sneller dan 8 per uur. De wind speelt met me en blaast me regelmatig bijna van de weg. Ik raak er een beetje moedeloos van. En denk zelfs dat ik Holmavik vandaag niet ga halen. Maar ik zet toch door. Op dit moment nog 30 km. Het is plm. 19.00 uur Ijslandse tijd (bij jullie 2 uur later). De wind neemt wel iets af. Ik weet dat ik het toch ga halen. Een beetje afzien hoort erbij en, ook al klinkt dat misschien raar, zulke dagen geven mij veel voldoening

Geen opmerkingen:

Een reactie posten