dinsdag 13 juli 2010

Een nieuwe uitdaging

Om vier uur vanmorgen was alles bevroren. Maar om acht uur brandde ik mijn tent al weer uit. Ik ben naar Reykjavik gereden, maar uiteraard via een omweg. Er zit een klim in de route van slechts 2 km, maar wel van 15 %. Halverwege de klim begint 't te regenen. En aangezien het er niet naar uit ziet dat het droog gaat worden ga ik in regenpak verder.
Als ik Reykjavik bereik ga ik eerst koffie drinken bij een pompstation waar ik in gesprek raak met een Zwitser en naar de tour kijk. Na een uur ga ik verder en eenmaal op de camping breekt de zon weer door, zodat alles weer kan drogen. Later arriveert er een Engelsman die de Sprengisandur (is meestal pas in juli open) heeft gereden. Vanwege slecht weer heeft hij er 8 dagen over gedaan. Die Sprengisandur is hier wel een begrip onder fietsers. Zoiets als de Alpe d'Huez, maar dan veel groter. Iedere fietser vraagt er naar en ik zuig alle informatie in mij op die ik kan krijgen. Ik ben nu ook vrij zeker dat ik 'm ga proberen. Lees hier meer over de Sprengisandur.

Morgen waarschijnlijk een dagje Reykjavik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten