dinsdag 27 juli 2010

De laatste voorbereiding

Vanmorgen regende het in Myvatn, maar nadat ik afscheid had genomen van Pieter en Evelien (bedankt voor de gezelligheid) en klaar was voor vertrek was het al weer droog.
Als ik bij de supermarkt een ontbijtje wil gaan scoren word ik aangesproken door een Nederlands reisgezelschap. Ze nodigen me uit voor de koffie en ik krijg er wat te eten bij. Alhoewel ze hun bewondering uitspreken over mijn reis, wat natuurlijk wel mijn ego streelt, probeer ik 't allemaal wat af te zwakken. Want zo moeilijk heb ik het hier nog niet gehad.
Onderweg richting Godafoss kom ik de Schot tegen die ik een paar dagen terug in Akureyri heb gesproken.
Ik ben lekker op tijd op de camping en heb alles in orde gemaakt om morgen de Sprengisandur op te kunnen. 250 km gravelroad van het slechtere soort plus rivierdoorwadingen staan me te wachten. De meeste fietsers doen er 5 a 6 dagen over, dus ik ben op 't ergste voorbereid. Hoewel ik niet zeker weet wat me te wachten staat denk ik dat ik er wel van zal genieten. De onzekerheid knaagt wel een beetje aan me. Weersverwachting voor morgen: regen. Als 't weer erg slecht is wacht ik nog een dag. Zo niet dan horen jullie waarschijnlijk over een weekje pas weer iets van mij.
Niet in paniek raken als het iets langer gaat duren a.u.b.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten