vrijdag 9 juli 2010

Rondje Snaefellsjokull

Vandaag rondje Snaefellsjokull gedaan. Hoewel de gletscher in de mist verborgen blijft is de 570 die langs de gletscher voert bijzonder mooi. Vooral de afdaling naar Arnarstapie die wel vrij is van mist. Ik kom daar in gesprek met een Duits stel dat op een lift wacht omdat 't te hard waait (?!). Hoewel ze met ATB's (met aanhanger) fietsen, rijden ze met smalle wegbanden, waardoor ze op gravelroads nauwelijks grip hebben. Zodoende hebben ze, hoewel ze 1 week langer op IJsland zijn dan ik, slechts de helft van mijn kilometers gefietst. Het was wel gezellig, want we zitten bijna drie uur te 'ouwenelen'.
De route terug langs de kust is minder interessant, maar bied me wel een blik op 't witte topje van de Snaefellsjokull. Terug op de camping staan er Nederlanders naast me met dezelfde fiets als mij. Weliswaar in een auto, maar ze zweren me dat dit de eerste maal is dat ze de auto mee hebben.
Morgen probeer ik Borgarnes te halen, maar of dat lukt hangt uiteraard van de wind af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten