donderdag 22 juli 2010

Toch de tunnel

Via de kustweg verlaat ik Siglufjordur weer. Na 25 km ga ik bij 't zelfde pompstation koffie drinken. Tussen Olafsfjordur en Dalvik ligt een tunnel die ik graag wil omzeilen. Maar geen van de locals kan mij vertellen hoe ik op de oude weg kom.
De weg naar Olafsfjordur is supermooi. Hij looopt tussen de hoge bergen. De laatste 18 km daal ik af naar Olafsfjordur. En de gravelroad is mooi vlak. En daarom kan ik het tempo lekker opvoeren. De oude weg vind ik uiteindelijk vlak voor de tunnel. Hij loopt langs de berghelling en ik zie dat een gedeelte van de weg is weggeslagen. Ik kies deze keer voor de tunnel. Als ik mijn tentje heb opgezet in Dalvik verschijnen ook de Nederlanders die ik gisteren heb gesproken. Ze zijn ook door de tunnel gekomen. Maar volgens mij moet er een track door de bergen liggen.

Iets geheel anders: gisteren kreeg ik een sms-je van een uitzendbureau (niet tempoteam). Of ik ook beschikbaar was. Welnu: nog ff niet dus. Maar er is nog wel werk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten