donderdag 5 augustus 2010

Alleen op de camping

Ik zat vanmorgen om 10.15 uur al op de fiets. En dat is voor mijn doen erg vroeg. Ik heb de wind in de rug, zodat ik om even over elven al het ruim 20 km verderop gelegen Hvolsvollur binnen rij. Na drie kwartier aan de koffie te hebben gezeten ga ik voer inslaan voor de komende dagen en bij de supermarkt tref ik Hannes weer. De Oostenrijker. Hij heeft veel stukken met de bus gedaan en komt nu tot de conclusie dat ie slecht voorbereid naar IJsland is gekomen. Althans dat maak ik op uit zijn woorden. Opnieuw nemen we afscheid, maar we zien elkaar zowiezo weer op de boot. Vlak voor Hvolsvollur ga ik de 264 op en daar houd ook het asfalt weer op. En dat is een welkome afwisseling na al die dagen asfalt. Na een km of 20 sla ik weer af, de 268 op. Veel losse stenen en wasbord. Maar 't deert me niet. Dat kan ik niet zeggen van die vogels met hun lange kromme snavels, die ronduit irritant zijn. Ik heb het even laten uitzoeken en het blijken regenwulpen te zijn. De soort die algemeen voorkomt op IJsland. Onze gewone wulp is hier zeldzaam.

Uiteindelijk bereik in na 90 km de camping in Leirubakki. Ik sta daar helemaal alleen. Dat zal morgen in Landmannalaugar niet het geval zijn.

Morgen ruim 60 km gravelroad. Dus dat gaat een leuk dagje worden. Misschien morgen geen bereik, maar ik denk het haast wel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten