zaterdag 21 augustus 2010

Rendiervlees met salade en aardappelen

Gisteren ontmoette ik bij het pompstation nog een stel Zwitsers die nog 2 weken langer op IJsland rond hebben gefietst. Ook zij gaan donderdag 26 augustus met de boot terug. Samen met hen en Thorsten ga ik nog een biertje drinken, zodat ik pas om twee uur in mijn tent lig.
Vanmorgen (zaterdag) was het zo slecht weer, dat ik besloten heb in Egilsstadir te blijven. Ik drink veel koffie, bezoek een museum en hang wat rond. s'Avonds nemen we deel aan een buffet waarvan de opbrengst naar de lokale gemeenschap gaat. We nemen automatisch deel aan een loterij, waarvan de hoofdprijs een vliegreis naar Europa is. Die prijs win ik niet, zodat ik gewoon met de boot terug kom. Het menu bestaat uit rendiervlees met salade en aardappelen. Het is het lekkerste dat ik in 3 maanden gegeten heb. Een Australische en een Israelier voegen zich s'avonds nog bij ons gezelschap en we zakken door tot in de kleine uurtjes.
Vandaag (zondag) ga ik naar Skriduklaustur. Daar worden de festiviteiten voortgezet. Van een local heb ik een lift aangeboden gekregen. Met fiets en al, zodat ik vrij ben om terug te gaan wanneer ik wil. Maar het weer is goed. Ik denk dat ik maar op de fiets ga. Dan kan ik mijn kater (auw koppijn) er gelijk uitfietsen.
Op het kaartje boven (klik op het kaartje voor een uitvergroting): centraal ligt Egilsstadir. Seydisfjordur, de havenplaats met verbinding naar europa, ligt 30 km ten oosten van Egilsstadir. Skriduklaustur vind je ten zuid-westen van Egilsstadir.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten