zondag 22 augustus 2010

Nog 3 dagen rondhangen op IJsland?

Het weer is goed, maar wel behoorlijk fris vandaag. De Israelier heeft me vanochtend al foto's laten zien van een besneeuwde Askja en vandaag was inderdaad al duidelijk te zien dat er verse sneeuw op de bergtoppen lag. Skidruklaustur valt een beetje tegen, maar de wandeling naar de Hengifoss (hangende waterval) is zeer de moeite waard.
Nog 3 dagen IJsland. Misschien dat ik morgen nog even naar Bjorkarfjordur fiets, want dat rondhangen schiet ook niet op. Hoewel ik hier in goed gezelschap verkeer, worden er de laatste dagen wel wat veel kronen omgezet in drank. Maar ik moet ook vast oefenen voor de moezeltocht, de afsluiting van het motorseizoen. Hoewel ik dit jaar amper begonnen ben. De jury had overigens besloten de winnaar van de prijsvraag twee halve liters echt IJslands bier te overhandigen. Na rijp beraad is hier toch van afgezien. De ene reden is dat ik 't gewicht zelf mee moet slepen. En de andere reden is dat Peter 't lichte bier waarschijnlijk niet verdraagt. De jury gaat opnieuw in beraad. Wordt vervolgd.

Nog even de oplossing van Peter voor diegene die het gemist hebben:

Hoi Bertus,

Ik heb een oplossing voor je stinkende schoenen: Flikker ze in een vulkaankrater en laat de zwavellucht er een nachtje intrekken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten