zondag 8 augustus 2010

Natte voeten en waterdichte sokken

Helaas regende het vanmorgen. Dus de tent maar zeiknat ingepakt en met regenpak aan over de F208 richting het zuiden vertrokken. Ik doe het regenpak al snel uit, want van het zweet wordt ik natter dan van de regen. Na een kilometer of wat kom ik voor een riviertje te staan. En omdat ik geen zin heb om van schoenen te gaan wisselen zoek ik naar een geschikte plaats om over te steken. Mijn waterdichte sokken (jawel - een Engelse uitvinding) kunnen nu hun diensten bewijzen. Uiteindelijk moet ik vandaag een stuk of twintig watertjes oversteken. Droge voeten houden is dus een utopie. Mijn sokken gooi ik af en toe leeg en wring ze uit en het voordeel wordt nu duidelijk. Ik krijg namenlijk geen koude voeten.
Om een uur of drie wordt het droog en als ik de 1 bereik is mijn natte kloffie al weer droog. De laatste 20 kilometer naar het plaatsje met de geweldige naam Kirkjubæjarklaustur zijn waarschijnlijk de saaiste tot nu toe, maar de F208 was van een ongekende schoonheid.
Ondanks de regen was het een geweldig dagje. Morgen een dagtripje naar Laki. Evengoed 110 kilometer. De Laki (voluit Lakagígar, ofwel Laki's kraters) is een spleetvulkaan op IJsland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten