zaterdag 14 augustus 2010

A real cyclist

Om kwart over 9 zit ik al op de fiets. Het weer is prachtig. Net als het landschap. Onderweg haal ik een Fins stel in die ik gisteren op de camping heb gesproken. Nu valt me pas op dat Kaisa haar onderbenen mist en protheses heeft. Dat betekent dat alle kracht uit haar bovenbenen moet komen. Kijk ook even op het weblog van de Finnen. Zie hringevur.blogspot.com. Om 2 uur kom ik aan in Djupivogur, waar ik in gesprek kom met een Nederlands gezin. De ouders zijn met 5 kinderen onderweg in een huurcamper. Ik word uitgenodigd voor de broodmaaltijd. Dat aanbod sla ik uiteraard niet af. Het is een gezellig stelletje zo bij elkaar.
Een Italiaan vult bij de pomp gratis mijn brandstoffles.
De komende dagen is slecht weer voorspelt. Mocht het morgen echt slecht weer zijn dan blijf ik hier een dagje. Ik kan hier wat wandelen en er schijnen veel soorten vogels (jawel) te zitten.
Van de wind waar veel fietsers aan de zuidkust last van hebben heb ik nog niet veel kunnen bespeuren.

Op het genoemde weblog hierboven staat ook een stukje tekst + foto's van de ontmoeting met Bertus (jb).

de tekst:
A real cyclist
"Today we kept bumping into Bertus, who started a bit later in the morning but was keeping a higher speed on the road. He was ultimately headed for Seydisfjördur where he'd catch the ferry back to mainland Europe. But to make it interesting he was taking a ferry to Denmark, where he would then continue biking until he'd reach his home in the Netherlands. We felt like such amateurs with our flight tickets in Kaisa's backpack... "

Tekst + foto's ook te zien via deze link:
http://hringvegur.blogspot.com/2010/08/real-cyclist.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten