maandag 16 augustus 2010

Zes halve liters en weinig zicht

Hoewel de camping gratis is in Breiddalsvik is dat financiële voordeel gisteravond totaal teniet gedaan. MetThorsten, een Duiste fietser, heb ik in het hotel doorgezakt. Ondanks de 6 halve liters ben ik vanmorgen vroeg op en tot mijn verbazing ben ik zo fris als een hoentje. Tegen tienen vertrek ik in de regen voor een rondje over de Oxipas. Het zicht is nog minder dan gisteren, maar na 25 km word het droog en trekt het een beetje open. Toen ik bij het begin van de pas aan kwam is het duidelijk dat het zicht boven helaas nihil is. De eerste 6 km zijn het zwaarst. Met stukjes van 17 %. In de mist haal ik een Fransman in en samen rijden we naar de 1, waar onze wegen scheiden. Ik moet dan nog 2 km klimmen. Daarna kan ik de afdaling inzetten en weer meer zicht krijgen. Ongetwijfeld heb ik een mooi stukje IJsland gemist door de nevel.
De Oostfjorden hebben topjes tot 1200 meter. Ik kan nog een paar leuke klimmetjes verwachten de komende dagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten