zaterdag 7 augustus 2010

Verbazingwekkend mooie stukken



Afbeeldingen:
boven: Landmannalaugar met 900 meter hoge Bamur
onder: Landmannalaugar camping

Gisteren ben ik in Landmannalaugar aangekomen, maar door andere bezigheden (o.a. 3 uur opwarmen in de warme beek) schoot de update er even bij in.

Het verslag van gisteren: Na eerst een stuk over de 26 te hebben getrapt sla ik af, de F 225 op. Dankzij de regen van de afgelopen dagen is het losse zand mooi hard en dus prima te befietsen. Behalve op een stuk dat omgeploegd is door een kudde paarden die voor me de weg opduiken. Op de F225 val ik van de ene in de andere verbazing. Dit is absoluut een van de mooiste stukken die ik heb gehad.
Het verslag van vandaag:
Hoewel het de hele dag lekker weer was is het in Landmannalaugar koud en guur. Zo ook vandaag. Ik heb al mijn warme kleding aangetrokken om warm te blijven.
Vandaag ga ik hier lopen zodat ik het hopelijk weer warm krijg.
Om 10.30 uur ben ik gaan lopen, want op de camping valt niet veel te beleven. Bovendien lijkt het weer wat beter te worden. Het gebied rond Lanmannalaugar is bijzonder mooi. Vooral door de vele kleuren. Af en toe breekt de zon door zodat de kleuren nog mooier tot uiting komen. Als ik via de noordkant over een bergkam terugloop blijft het echter regenen zodat ik niet ten volle kan genieten van het mooie uitzicht. Tegen drie uur ben ik terug op de camping. Ik ga eerst koffie drinken om weer een beetje op te warmen. Maar de warmste plek is mijn slaapzak of de beek. Maar die zit nu vol.
Afgezien van het weer was het toch een geslaagd dagje. Maar ik hoop dat het morgen beter is. Volgens de weersverwachting gaat dat lukken en de wind zou voor mij ook uit een gunstige hoek komen

Meer over Landmannalaugar klik hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten