vrijdag 30 juli 2010

Prijsvraag

Midden op de Sprengisandur. In Nyidalur. Een eenvoudige plek waar je kunt verblijven. Even tijd gehad om me te buigen over de prijsvraag. Op 14 juli had ik in het weblog de volgende vraag gesteld:

"Iets van een geheel andere aard. Mijn schoenen. Die zijn inmiddels 2 keer goed nat geweest en stinken een uur in de wind. Voor oplossingen voor dit probleem houd ik me warm aanbevolen. Stuur de goede oplossingen naar ................... "
Bij voorbaat hartelijk dank,

Welnu: er zijn twee oplossingen ingezonden op de prijsvraag, die eigenlijk geen prijsvraag was. Met de inzending van mijn zus kon ik helaas mijn probleem niet oplossen. Ik heb n.l. geen zout bij me. De oplossing van Peter van Bohemen is origineler en practischer. En verdient de hoofdprijs (sorry zus). Over een passende prijs zal worden nagedacht door een betrouwbare en deskundige jury.
Het antwoord en tevens de oplossing voor mijn probleem zoals door Peter is aangedragen:

Hoi Bertus,

Ik heb een oplossing voor je stinkende schoenen: Flikker ze in een vulkaankrater en laat de zwavellucht er een nachtje intrekken!

Peter, felicitaties vanuit het verre IJsland. Je hoort nog van me.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten