woensdag 14 juli 2010

Een indrukwekkend orgel

Foto: Hallgrimskerk
Met Bruno (de Zwitser) ben ik vandaag de hoofdstad Reykjavik gaan bekijken. En mijn tweede opdracht van deze reis uitgevoerd: het maken van een foto van een 'famous' orgel in de kathedraal van Reykjavik. Na drie kerken bezocht te hebben is het mij wel duidelijk welk orgel ik moet fotograferen. Bruno had me al vertelt dat 't orgel in de Hallgrimskerk gebouwd is door een bekende orgelbouwer. Het is gebouwd door de beroemde firma Gleissorgel uit Bonn. Dus Evert, als ik terug ben kom ik je mijn eigen gemaakte plaatjes langsbrengen. En ik heb geluk, want er gaat ook nog iemand op het orgel spelen. En het moet gezegd worden, het geluid is nog indrukwekkender dan het orgel zelf. Meer over het orgel: www.hallgrimskirkja.is.
Op zich is Reykjavik best een aardige stad. Zeker als het mooi weer is. Toch wordt het tijd dat ik weer een beetje kilometers ga maken. Ik zak eerst nog een stukje af naar het zuiden om me dan vervolgens langzaam op te gaan maken voor de Kjolurroute van zuid naar noord. Door het binnenland.
Iets van een geheel andere aard. Mijn schoenen. Die zijn inmiddels 2 keer goed nat geweest en stinken een uur in de wind. Voor oplossingen voor dit probleem houd ik me warm aaanbevolen. Stuur de goede oplossingen naar bertusdierkes@gmail.com.
Bij voorbaat hartelijk dank,

Bertus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten