dinsdag 20 juli 2010

Een rustige dag

Ik heb het vandaag rustig aan gedaan. Ik probeer pas zondagmiddag bij Myvatn (een meer in het noorden in een zeer actief vulkanisch gebied) aan te komen. Om de weekenddrukte te mijden. Dus vandaag een automuseum bezocht. De foto's uit vroegere tijd waren het leukst. Al vroeg ben ik in Hofsos waar ik in eerste instantie op de camping wil staan. Maar er staat een straffe wind en ik ben nog fris, dus ik besluit nog 18 km door te fietsen. En nu staat mijn tentje op een golfbaan. Dat zie je hier wel meer. Gisteravond arriveerde er nog een Duitse fietser op de camping die ze het dubbele tarief probeerden af te troggelen. Het is dat ik hem al verteld had dat het 500 Kr kostte, anders ... Ik vertrouw die IJslanders zowiezo toch al niet en fietsers nemen ze al helemaal niet serieus. De mensen die uiteraard in het toerisme werken zijn uiteraard vriendelijk, maar de categorie in de grote 4 x 4 zijn een stelletje softies die zichzelf zwaar overschatten. En hoe groter de wielen hoe erger ze zijn.
Tijd om te koken, mijn favoriet hobby .......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten