maandag 12 juli 2010

Een rustdag in de tour de IJsland

Om half acht brand ik mijn tent al uit. Omdat ik vandaag niet hoef te verkassen gooi ik mijn tent open en blijf ik lekker nog even liggen. Voor het geval het weer mocht omslaan, ga ik eerst lopend naar Pingvellir. Eigenlijk is het, afgezien van een kloof en een mooi uitzichtpunt, helemaal niet zo bijzonder. Maar voor de IJslander heeft deze plek een grote historische waarde en is het bijna een bedevaartsoord. Lees hier het echte verhaal over Pingvellir.
Terug op de camping kijk ik mijn fiets even na. Maak de remblokken en mijn velgen schoon (anders slijten ze zo hard). Ververs de olie in mijn versnellingsnaaf en reinig, smeer en stel de ketting. Een Duitse fietser komt vragen of ik problemen heb met mijn fiets. Hij blijkt veel nuttige belangrijke en voor mij bruikbare informatie te hebben over de routes in het binnenland. De Oostenrijker, die met niemand praat, is inmiddels ook op de camping aangekomen. Hij heeft in de Westfjorden slecht weer gehad en vandaag voor 't eerst weer zon. Terwijl ik met hem praat staat ie te beven als een rietje en maakt ie een aangeslagen indruk op mij.
Morgen naar Reykjavik, waar ik voor iemand een foto moet maken van het kerkorgel in de kathedraal. Na de papegaaiduiker mijn 2e opdracht. Ik hoop dat de kathedraal open is. Ik had Reykjavik liever gemeden, maaar belofte maakt schuld en ik doe het graag voor de desbetreffende.
De regen die 1,5 uur geleden is begonnen is voorbij, dus ik kan gaan koken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten