zondag 25 juli 2010

Een uitzonderlijk warme dag

Foto: myvatn - grasbegroeide pseudokraters

Om 8 uur werd de Godafoss al overspoeld met toeristen. Ik zit eerst, voordat ik vertrek, nog een uur een kop koffie te drinken met Jurgen. Een Duitser die ook op de camping stond.
Na 15 km stop ik, en opnieuw bij een automuseum. In vergelijking met de vorige heeft deze iets meer te bieden. De laatste 30 km naar Myvatn voeren me over eeen hoogvlakte en langs bergen met schitterende kleuren enerzijds en een troosteloze grauwe lavawoestijn anderzijds. Reykjalid is erg druk en op de camping, i.t.t. wat ik had verwacht, eveneens. Het toeristenseizoen is hier in volle gang. Desondanks ga ik hier morgen een beetje rondkijken en proviand inslaan voor de Sprengisandur-route door het binnenland.
Als ik net mijn eten op heb komen Pieter en Evelien het restaurant binnen en ze komen gezellig bij me zitten.
Vandaag was het uitzonderlijk warm. Maar mij hoor je niet klagen. Tot nu toe heb ik weer vette mazzel met het weer en ik kan alleen maar hopen dat 't zo blijft.
Ik ben wel benieuwd hoe het met de tour is gegaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten