zaterdag 3 juli 2010

Een dagje wandelen

Gisteren hadden Stuart en ik besloten om een dagje te gaan wandelen. We zouden via de hoofdweg richting Latrabjarg lopen. In de hoop dat we een lift konden krijgen. En die lift kregen we van gemeentewerkers, die waarschuwingsborden moesten plaatsen bij het klif. Op de plek waar onlangs die toerist naar beneden is gekukeld. Wat een wrang toeval. Als we de borden (op de kar) een beetje aan de kant schoppen, is er genoeg ruimte om te zitten. Ik ben blij dat ik de vorige dag al geweest was, want er zijn nu veel minder papegaaiduikers. Langs het klif lopen we terug richting camping. Van een Zwitsers stel, die daar ook zijn, mogen we af en toe de verrekijker lenen. Zo kunnen we de vogels van dichtbij en haarscherp bekijken. Van alle vogels die we zien is de papegaaaiduiker wel mijn favoriet.
Wandelroutes staan niet erg goed aangegeven op IJsland. We orienteren ons met een vaag kaartje en de gps van Stuart. Na 8 uur banjeren zijn we terug op de camping.
Het was weer een geslaagd dagje.
Vandaag zijn we terug gefietst naar Patreksfjordur. We hadden weer rugwind, zodat we eerder dan gepland in Patreksfjordur terug waren. Ik heb voor een paar dagen inkopen gedaan, omdat ik de komende paar honderd km waarschijnlijk geen winkels tegen ga komen.
Stuart gaat morgen richting het noorden en ik naar het zuiden. Voorlopig heb ik geen beschikking over een internetverbinding. Maar zo snel als mogelijk stuur ik weer wat foto's.
Over de Westfjorden: ik vind het een van de mooiste gebieden van IJsland. En dat komt door de hoogteverschillen en de mooie uitzichten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten