donderdag 15 juli 2010

Van Reykjavik naar de zuidkust

Vanmorgen stond ik na 9 uur al klaar voor vertrek. Maar door overal een praatje te maken duurt het nog al even eer ik werkelijk op weg ga. O.a. nog even bijgepraat met Reiner, die ik de 1e dag al ontmoet heb. Hij is blij verrast me hier te treffen.
Reykjavik uitkomen zonder de grote weg te mijden valt niet mee. Er zijn wel fietspaden, maar geen wegwijzers. Uiteindelijk vind ik de 42 die me naar de zuidkust voert. Ik neem een uitstapje via de 428 omdat een Duitser me had vertelt dat ie heel zwaar zou zijn. Op een klimmetje na, waar ik vanwege losse stenen een stukje moet duwen, is het een schitterende route door een desolaat stukje IJsland. Maar niet echt zwaar. Vanwege de rugwind trap ik, over kilometers wasbord, maar even door tot in Porlakshofn. Zodat ik morgen eenvoudig Geysir kan halen. Vanavond nog even de remmen demonteren en de asjes smeren. Ze blijven een beetje hangen.
Nu nog even koken en maar hopen dat het morgen ook weer mooi weer is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten