zondag 11 juli 2010

De planning en tijd voor de fiets

Het was pas na 12 uur dat ik uit Borgarnes vertrok. Heb mijn tijd weer staan verteuten en ik moest nog shoppen.
Op 't laatst moment heb ik besloten om niet de kortste maar de meest interessante route naar Pingvellir te nemen. Vooral het laatste stuk van de 48 is bijzonder mooi.
Gelukkig is het zondag, zodat alle IJslanders weer naar huis zijn en de camping weer lekker rustig is. De prijs valt me zodanig mee dat ik gelijk voor twee nachten heb betaald. Morgen moet ik de fiets onder handen nemen en voor de rest ga ik hier wat rondkijken. Gelukkig heb ik genoeg proviand mee, want in het winkeltje hier is alles een kwart duurder.
Ik had gedacht het eiland in zes weken rond te fietsen, maar alles neemt een beetje meer tijd in beslag dan geplanned. Op zich is dat geen drama. Ik heb al een alternatieve route in mijn gedachten. De Askja (actieve vulkaan) heb ik al geschrapt en over de Sprengisandur ( is een deel van het desolate IJslandse hoogland) twijfel ik nog, omdat ik heel veel proviand mee moet nemen. Als het mee zit kan het in vijf dagen. Maar als het tegen zit .....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten