zaterdag 10 juli 2010

Naar Borgarnes

De 125 km naar Borgarnes waren vlak en dus gemakkelijk. Met weinig wind en geen bewolking en dus kan ik de hele dag de Snaefellsjokull achter me zien liggen. Op een gegeven moment bemerk ik dat ik, ondanks het vlakke parcours, niet echt vooruit kom. Een zachte achterband. Gezien de staat van de band vermoed ik een lekke achterband. Na demontage vind ik niks. De boel weer gemonteert en het ventiel extra aangedraaid. Dat zal vermoedelijk de boosdoener zijn geweest.
Ongeveer 10 km voor Borgarnes begint het te regenen, zodat ik in Borgarnes eerst inkopen doe en vervolgens onder het genot van 5 koppen koffie de bui afgewacht. Ondertussen krijg ik gezelschap van het Duitse stel van gisteren. Tegen 20.00 uur is het droog en zoek ik de camping op.
Mijn regenjack blijkt niet geheel waterdicht meer. Mijn mouwen zijn zeiknat. Over een paar dagen maar even in de hoofdstad Reykjavik een beter exemplaar 'scoren'.
Morgen schijnt het weer beter te zijn.

Er zijn 22 nieuwe foto's toegevoegd aan het webalbum IJsland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten