woensdag 11 augustus 2010

De wandeling, de Italiaanse badmeester en opnieuw over de waterdichte sokken

De bewolking hing vanmorgen op 500 meter. Het was fris. Niet ideaal voor een wandeling in de bergen. Maar ik ben toch maar gaan lopen. Bij een driesprong neem ik het verkeerde pad, zodat ik een uur voor niks loop. Ik heb ook geen kaart meegenomen, omdat ik te eigenwijs was om er een te kopen. Eenmaal weer op de goede route wordt het uitzicht snel mooier. Op een gegeven moment moet ik kiezen. Of naar een topje op 1125 meter of afdalen. Ik kies voor het eerste. Op het laatste stuk omhoog trekt de lucht open en kan ik drie kwartier in het zonnetje zitten genieten. Met zicht op de Vatnajokull (IJslands grootste gletscher). Ook het pad terug naar de camping bied prachtige uitzichten. Kortom ik heb alweer alle geluk van de wereld.

Ik ben gisteren vergeten te vertellen dat ik bericht heb van een Duitse motorrijder over de poging van de Italiaan om zijn motor te verzuipen op de Sprengisandur. Die poging is geslaagd. De Duitser zag hem met een hakkelende motor in Myvatn aankomen. Zie mijn bericht van donderdag 29 juli.

Dan nog wat productnieuws:
- met fietsloopschoenen kun je prima fietsen maar lopen gaat niet echt lekker
- een Ortliebzak met spanband is prima te gebruiken als rugzak
en last but not least ..
- waterdichte sokken houden ook goed zweet vast en dan vooral de geur. Niet overtuigd? Bekijk dan het filmpje op youtube en oordeel zelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten