dinsdag 24 augustus 2010

Het einde nadert

Vandaag de laatste 27 km op IJsland. Op een of andere manier past alle bagage makkelijk in de tassen en houd ik ruimte over. Op de afdaling naar Sedisfjordur doe ik het heel rustig aan. Seyðisfjörður is de plaats waar de veerboten vanuit Europa aankomen. Al een paar dagen ben ik me bewust van het feit dat drie geweldige maanden IJsland er bijna opzitten. Een paar mensen zeiden me vooraf dat IJsland niet zo groot was en dat 11 weken een te lange tijd was. Uiteindelijk heb ik 5300 km weggetrapt op IJsland. En ik heb nog niet alles gezien. Inmiddels heb ik het plan opgevat hier nog een keer terug te komen om alleen in de binnenlanden te gaan fietsen. Maar dat vereist ietwat andere voorbereiding.

De komende dagen zal ik wat zinnigs en/of onzinnigs proberen te vertellen over mijn reis.
Nu drink ik nog een biertje met de Zwitsers, die waarschijnlijk met net zoveel weemoed als mij overmorgen afscheid nemen van IJsland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten