vrijdag 13 augustus 2010

Naar Höfn

In tegenstelling tot wat mij was 'beloofd' regende het vandaag, zodat ik de eerste 50 km zeiknat ben geworden. Het tankstation (met cafetaria) is zeer welkom. Na de koffie gaat het verder naar Höfn waar ik inkopen doe en even ga internetten, want het is al weer te lang geleden dat ik foto's heb gemailed. Als ik Höfn verlaat is het zo goed als droog. Ik was vergeten dat er een tunnel op de route lag. En als ik het steile pad ernaast zie liggen weet ik dat ik die omhoog moet wil ik geen 'klim van wim' zijn lijst missen. Als ik de camping bereik breekt de zon door en dan is alle regen van vandaag alweer snel vergeten. Overigens is fietsen in de regen alleen vervelend als je ook met die instelling op de fiets zit. Wel jammer dat in het eerste stuk het zicht op het landschap totaal aan mijn ogen onttrokken werd door de bewolking.
Zo, nu nog even koken want ik heb best trek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten