woensdag 4 augustus 2010

Vestmannaeyjar

Na twee dagen wat minder weer te hebben gehad scheen vandaag weer gewoon de zon. Ik heb de hele dag wat rondgehangen op Vestmannaeyjar. En dat was best de moeite waard. Vestmannaeyjar, op zijn hollands Westman-eilanden, is de naam van een groepje eilanden en de gelijknamige stad op ongeveer 11 km voor de zuidwestkust van IJsland. Ik ben op het eiland o.a. naar twee uitzichtpunten gelopen. Vanaf deze posities kon ik het hele eiland overzien en een deel van de kustlijn van IJsland. Om 17.00 uur het bootje genomen en sta nu op een camping met uitzicht op twee watervallen en in de verte de contouren van het eiland waar ik vandaan kwam.
De laatste drie weken op IJsland konden wel eens heel relaxed worden, want meer dan 1000 (km) zullen het niet worden. Ik ben bang dat het iets te relaxed gaat worden.

Nog geen foto's ontvangen van Bertus. Wel een alleraardigst filmpje over de Westman-eilanden gevonden op youtube (jb).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten