donderdag 12 augustus 2010

Het mooie weer reist met me mee

Het was vandaag weer prachtig weer. Met rugwind fiets ik richting Jokulsarlon, 't gletschermeer. Voordat ik bij de touristinfo ben duik ik van de weg af en zoek een alternatieve route zodat ik rustig in mijn eentje kan genieten. Bij de info is het stervensdruk. Ik maak snel wat foto's en 'vlucht' weer weg. Ik ben nu op de camping in Kaltafellstadur. Moest ik in Skaftafell overal voor betalen, hier is alles 'all in'. Ik kan alles weer opladen en vanavond kan ik dus weer muziek luisteren. Bovendien mag ik gebruik maken van de wasmachine, zodat ik nu bijna alles weer schoon heb. Alles is aan de zuidkust veel duurder. In het enige winkeltje vandaag, op een stuk van 200 km, lagen de prijzen gemiddeld 30% hoger. Het mooie weer reist weer met me mee en de komende dagen blijft het in het zuid-oosten mooi weer.
Ik heb even de kaart bestudeert en in principe heb ik nog voldoende tijd om naar de actieve vulkaan, de Askja, te fietsen. Of dat ook gaat gebeuren weet ik nog niet. Het hangt een beetje van het weer af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten