vrijdag 20 augustus 2010

De winter nadert

De regen tikte vrolijk op mijn tentdak. En dus pak ik mijn tent weer nat in. In mijn regenpak en warme kleding, want het wordt hier toch knap fris, vertrek ik richting de klim die me weer uit het fjord moet brengen. De borden gaven gisteren al aan dat er stukken van 18% in zitten en ik moet vandaag dan ook kleine stukjes lopen. Eenmaal boven is het zicht beperkt, maar uiteindelijk bereik ik het meertje op de top en achteraf valt het altijd weer mee. Al mijn warme kleding, die ik voor de beklimming had uitgedaan, trek ik weer aan. Vooral mijn handschoenen vergeet ik niet. Richting Egilsstadir loopt het continu af zodat ik daar om 1 uur al arriveer.
Op de camping tref ik Thorsten weer aan. Hij is, vanwege het slechte weer, hier maandag met de bus naar toe gegaan. Helaas zit hij nu nog steeds in het slechte weer.
Morgen wil ik naar Borgarfjordur. Maar de weersverwachting is niet zo goed. De IJslanders hier zeggen dat de winter er aan komt. Nou ja, eerst maar een biertje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten