zondag 6 juni 2010

Aan boord (2)

Vannacht slecht geslapen. Ondanks dat er op zee geen bomen staan, waren er toch mensen die de hele nacht hebben liggen zagen. Ik was dus al weer vroeg uit de veren en met veel gepraat de dag doorgekomen, o.a. met een Duitser, die vroeger veel met de fiets onderweg was. Tegenwoordig vooral met de motor. Als ik vraag wat voor fiets hij had, vertelt hij me trots dat het een gazelle was. En dat hij hem nog steeds heeft. Met Gert, een van de twee vogelaars, heb ik onder het genot van een kop koffie even de wereldproblemen besproken en we kwamen tot de conclusie dat er te veel mensen op aarde zijn. Een oplossing zou een wereldoorlog zijn, maar dat vonden we zelf ook iets te rigoreus. Naast het praten hou ik me nog een beeetje bezig met trainen. En wel met dat gedeelte waar ik het beste in ben. De rustperiode. Douwe (mijn buurman en muzikant), als je nog een baantje zoekt? Op deze schuit kunnen ze nog wel een muzikant gebruiken. Wat hier gisteren in de bar speelde sloeg nergens op. Neem dan wel je nieuwe zangeres mee. Succes verzekerd en geheid volle zalen. Al zijn die niet zo groot hier.
Groetjes vanaf de zuipschuit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten