dinsdag 8 juni 2010

Verwachtingen

Het gaat nu echt beginnen. IJsland is bereikt. Nog even tijd om mijn verwachtingen van de reis op een rij te zetten. Welnu: de afgelopen dagen heb ik regelmatig op de kaart gekeken om me mentaal een beetje voor te bereiden op wat komen gaat. De route zit nu globaal in mijn hoofd en gezien het aantal kilometers en de tijd die ik ter beschikking heb (tot begin september) heb ik tijd zat. Ik ben van plan mijn ogen goed de kost te geven. En niet de fout maken om veel te fietsen en weinig te zien. Ik hoop onderweg veel foto's te kunnen sturen van de indrukwekkende landschappen. De snelheid waarmee ik reis zal onder meer afhankelijk zijn van het weer en vooral van de wind. De conditie van de routes in het binnenland zal in de 2e helft (vanaf half juli) ook een rol spelen. Hoewel mijn fiets in principe gemaakt is voor dit soort reizen verwacht ik toch dat ik te maken krijg met b.v. gescheurde of gebroken bagagedragers. Ik hoop met preventief onderhoud deze problemen te kunnen voorkomen. Andere praktische problemen: hoe zet ik mijn tent op bij een harde wind. Hoe 'verteer' ik een dag regen (en dus kou) zonder echte plek om te schuilen. Mijn budget zal vooral opgaan aan eten en drinken en daar kan en zal ik niet op bezuinigen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten