zaterdag 12 juni 2010

Natuurschoon

Vanmorgen de noordkust gevolgd via de 85. Een blauwe lucht en wind in de rug, zodat het lekker opschiet. Het laatste stuk voor Kopasker voert de weg me via een klim nog eventjes het binnenland in. In Kopasker doe ik boodschappen, ik eet wat en geniet even van de zon. Als ik verder fiets kom ik er al snel achter dat ik te veel gegeten heb en in combinatie met de harde wind is dat de reden dat het tempo terugvalt. De laatste 40 kilometer worden een beetje een martelgang. Hoewel de weg steeds van de wind wegdraait hou ik hem schuin tegen. Met de tong op de schoenen bereik ik Asbyrgi waar ik in een cafetaria eerst ga eten. Als ik me inschrijf bij de camping denk ik mijn portie natuurschoon voor vandaag wel te hebben gehad, maar de receptioniste doet daar zeker niet voor onder. Als ik mijn creditcard overhandig om te betalen heeft ze moeite er geld af te halen. Geen wonder dat IJsland failliet is. Ik ben bijna door mijn cash heen en kan maandag pas weer pinnen in Husavik.
Morgen blijf ik hier staan en ga de Dettifoss (grootste en krachtigste waterval van europa) bekijken. De inspanningen van de afgelopen dagen zijn goed van mijn gezocht af te lezen en ik heb pas 4 IJslanddagen achter de rug. Overigens voel ik me goed. Geen problemen met de beentjes en 't koppie is goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten