dinsdag 8 juni 2010

De eerste adembenemende kilometers op IJsland

Vandaag veel handen geschud bij 't verlaten van de boot. Ongelooflijk dat je in zo'n korte tijd een goed contact op kan bouwen met sommige mensen. Eerst moest ik koffie drinken met Ton en Roos, die 2 jaar geleden naar Peking zijn gefietst met een groep van 12. Ze hebben het toen zwaarder gehad dan ik 't dit jaar zal krijgen waarschijnlijk. Nu begeleiden ze een groep campers die een rondje IJsland doen. Vanaf Sedisfjordur mag ik gelijk stevig op de pedalen, want ik moet het fjord uit over een pasje. Na 16 kilometer ben ik boven en is het afdalen naar Eglistadir. Daar ga ik even geld pinnen en shoppen en de rest van de middag hang ik met Stefan en Thomas, twee Duitsers, in het zonnetje op een bankje, zodat ik vandaag niet verder kom. Maar ik ben op IJsland en wat waren de eerste 26 kilometers al adembenemend mooi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten