woensdag 2 juni 2010

Van Busum naar Husum

Vandaag ben ik van Busum naar Husum gefietst. De kortste weg is 40 km, maar bij mij stond de teller op 100. Dat was niet de bedoeling, maar ik heb de kustlijn gevolgd. In de veronderstelling dat het ongeveer 60 km zou zijn. In St. Peder-Ording wordt ik aangesproken door Reinhard. Hij vertelt me dat hij de wens heeft om naar Santiago te fietsen, maar geen medereizigers kan vinden. Ik adviseer hem om alleen te gaan, omdat je onderweg genoeg mensen tegenkomt. Zijn vrouw voegt zich bij ons en zo staan we met ons drieen nog even gezellig te kletsen. Na het afscheid krijg ik nog een sms-je van mijn nichtje. Ze is geslaagd voor haar rijbewijs. 'Van harte Daantjtuh'. Met een tevreden gevoel spring ik weer op mijn fiets. Tegen de wind in ploeter ik verder richting Husum, zodat mijn benen nu een beetje stijf zijn. Maar het was een tof dagje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten