donderdag 17 juni 2010

Naar Varmahlid

Foto: Varmahlid

In tegenstelling tot gisteren vertrek ik vandaag pas om 12.15 uit Akureyri. De eerste 18 kilometer heb ik tegenwind, maar dan gaat de weg het binnenland in en krijg ik de wind van achter. Met snelheden tegen de dertig schiet het lekker op. Ik fiets door eeen breed dal met een glooiend berglandschap en links en rechts besneeuwde toppen van rond de 1300 meter. Als ik even pauzeer komen er twee fietsers uit de tegenovergestelde richting aangereden. Het zijn Michele en Benoit uit Canada, die net begonnen zijn aan een wereldreis. Dat soort mensen zijn natuurlijk een bron van inspiratie voor mij. We wisselen wat gegevens uit en na twee uur is het weer tijd om weer verder te gaan. Ik vervolg mijn weg tot het hoogste punt om vervolgens de lange afdaling in te zetten. Boven aangekomen waait de wind echter uit een geheel andere hoek en zo komt het dat de daalsnelheid nauwelijks boven de 20 uit komt, inclusief meetrappen. Eenmaal op het vlakke zakt het tempo nog verder. Maar de wind krijgt me er vandaag, in tegenstelling tot afgelopen zaterdag, niet onder. Met een licht verzetje rijd ik uiteindelijk Varmahlid binnen.

(Michele en Benoit - de wereldreizigers uit Canada - houden ook een weblog bij: http://www.vagamonde.net/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten