vrijdag 25 juni 2010

Alleen op de camping

Hoewel het vannacht hard waaide was er vanmorgen nauwelijks wind. Toch schiet het niet op, want ik stop vaak om foto's te maken. De fjorden liggen er mooi bij. Mooi in het zonnetje en het valt me op dat alles in bloei staat. En langs de kust zie ik regelmatig eenden met jongen zwemmen. Op een gegeven moment kom ik langs een bezienswaardigheid in de vorm van een oud boerderijtje. Ik stop om een foto te maken en hoop dat ze ook koffie verkopen. Een oud vrouwtje roept haar kleinzoon, die mij in perfect Engels het een en ander uitlegt. Ik bestel koffie met wafels en 't jochie komt bij me zitten praten. Hij vertelt me o.a. over een andere fietser, die hier langskwam en die niet zo vriendelijk was. "Als iedereen aardig voor elkaar zou zijn, dan zou de wereld er een stuk beter uitzien", zegt hij. En deze tegeltjeswijsheid wil ik natuurlijk van harte onderschrijven.
Ik weet niet wat er in die wafels heeft gezeten, maar fietsen gaat ineens 'als een speer'. Door dit 'oponthoud' besluit ik niet verder te fietsen dan Sudavik, waar ik alleen op de camping sta met prima faciliteiten. En dat voor nog geen € 5,-. Morgen kan ik op mijn gemakkie naar Isafjordur of misschien wel Bolungarvik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten