donderdag 24 juni 2010

Een mooi weer fietser


Voor de laatste 30 km had ik gisteren 2 uur nodig. Dus dat viel uiteindelijk mee. Vanmorgen eerst de bandjes opgepompt. Achter bijna 1 bar te weinig en dat fietst zwaar.
Vandaag moest ik over een hoogvlakte en van dat soort landschappen ben ik wel gecharmeerd. Daarna nog een fjord rondgefietst en met een gunstige wind kom ik om 17.00 uur in Reykjanes aan. Na twee dagen weer kunnen douchen en vervolgens een uur in het zwembad gelegen. Morgen wil ik naar Sudavik en als 't lukt Isafjordur, maar dat zal wel net te ver zijn. Daarna gaat het gas eraf en doe ik het even rustig aan. In de buurt van Latrabjarg blijf ik een dag staan om plaatjes te schieten van de papegaaiduiker.

Ben nu een maand onderweg en heb nog bijna geen regen gehad. De mythe dat ik altijd mooi weer heb blijft dus (voorlopig) bestaan. Het weekend komt er weer aan en de IJslanders zijn al weer massaal onderweg met hun vouwwagens. Voor mij betekent dat slecht nieuws, volle campings.
Ik zit nu ordinair voetbal te kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten