zaterdag 5 juni 2010

Aan boord (1)

Vanmorgen op de camping met Nederlanders gesproken die ook naar IJsland gaan. Ze kwamen me voor als vogelaars en dus heb ik even een praatje met ze gemaakt. Een van hen luisterde naar de naam 'Vogelenzang' (echt waar). Gelijk even gevraagd waar ik het beste papegaaiduikers kon schieten (d.w.z. foto's maken). De lezer moet weten dat ik (min of meer) een opdracht heb meegekregen om een foto te schieten van zo'n 'exotische' verschijning op IJsland. De vogelaars hadden minder goed nieuws over de route. In de noord-zuid route, over de Kjolur, zijn inmiddels twee bruggen aangelegd. Dus is het gebied toegankelijker voor meer toeristen. Jammer, maar begrijpelijk. Ook sprak ik nog een Oostenrijker die met twee achtertassen en een grote rugzak op gaat fietsen op IJsland. Inmiddels zit ik al aan boord van de 'Norrona', die mij naar IJsland zal brengen. Terugkijkend op de eerste week moet ik de conclusie trekken, dat ik het nog niet echt zwaar heb gehad. Het was een relaxed weekje. Dinsdag gaat het echt beginnen. Eerst nog even drie dagen vissen voeren. Ik wens iedereen een goed weekend en tot horens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten