maandag 28 juni 2010

Een geweldig uitzicht

Ondanks dat ik vroeg plat was gegaan gisteravond, ben ik vanmorgen toch laat wakker geworden.
De route voert me eerst over een pasje langs de hoogste berg van de westfjorden. Een jogger stuurt me de goede kant op anders had ik de track waarschijnlijk nooit gevonden. Een maal op de juiste route tref ik een Zweedse 4 x 4, waaronder ze liggen te sleutelen. Dat voorspelt niet veel goeds en inderdaad sleep ik de helft van de klim mijn fiets over de keien naar boven. Als ik weer een stukje ben afgedaald leg ik mijn fiets aan de kant om de hoogste berg van de Westfjorden te beklimmen: de Kaldbakur (hoogste berg van het noord-westen). Het uitzicht is geweldig.
Terug bij de fiets zet ik de afdaling in, een afdaling die ik gelukkig niet te voet hoef af te leggen. Als ik even opzij ga voor een 4 x 4, stoppen IJslandse dames spontaan voor een praatje. Ze benijden me om mijn drie maand lange fietstocht.
Als ik de kust weer bereik moet ik nog wel even terug naar Pingeyri fietsen. Nog eens 40 km hobbelen langs de kustweg. Eigenlijk alleen geschikt voor 4 x 4 auto's, maar nu ook voor fietsers. Sommige stukken moet ik lopen. Uiteindelijk was het een geweldig daggie. In een fantastische omgeving. Morgen weer verder, maar dan weer met die puist bagage op de fiets.
Oh ja, nog snel even vragen hoe Nederland gespeeld heeft .....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten