vrijdag 11 juni 2010

Stervenskoud

Toen ik vanmorgen m'n neus uit mijn slaapzak stak voelde ik al dat 't stervenskoud was. De fietskleding in mijn slaapzak gepropt en nog een half uur gedut. Om de boel voor te verwarmen dus. Niet fris, maar wel een effectief middel. Na het inpakken ben ik eerst binnengestapt bij een cafetaria voor koffie en broodjes. En nog even lekker opgewarmd. Bij het vertrek veel kleren aangetrokken en die na 10 kilometer fietsen weer uitgedaan. Na 30 kilometer bij Raudanes een rondwandeling gemaakt. Hier zijn kliffen te vinden met de meest grillige vormen, waar veel vogels broeden. Tijdens de wandeling breekt de zon door en als ik na 2,5 uur weer terugkom bij mijn fiets vervolg ik mijn weg richting Raufarhofn. En dit onder een strak blauwe lucht. De laatste 35 kilometer zijn van een ongekende schoonheid. Een ruig en verlaten landschap is wat ik zie. Door het klimwerk, de harde wind en een slechte weg doe ik wel 2,5 uur over die afstand. Maar dat mag de pret niet drukken. Ik begin al een beetje aan de omstandigheden te wennen, en toch heb ik overdag nog geen regen gehad.
Iedereen een goed weekend toegewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten